Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna Mistrzostwa sokkera w f1

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sezon IV - pomysły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravix



Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 18:01, 23 Gru 2007    Temat postu:

spokojnie, po tym sezonie bedzie tak długa przerwa że jeszcze zatesknimy do F1 i od września bedzie sie znowu chciało jeździć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Nie 18:30, 23 Gru 2007    Temat postu:

Może masz rację. Na razie nawet w Cenega Cup się nie wysilam. Robię kilka mierzonych i potem czekam na rozwój sytuacji. W razie czego to zawsze się mogę poprawić. Ostatnio bardziej mi się podobają inne mody niż F1. Może gdybym jezdził wszystko off to by się odnowiła chęć do jazdy. Na razie wystarcza mi mod F3 + kilka do testów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Śro 1:07, 16 Sty 2008    Temat postu:

Wracając do pomysłów. Jak wszyscy zauważyli mistrzostwa mają coraz większe problemy z ilością startujących. Trzeba więc jeśli liga ma przetrwać zwiekszyć atrakcyjność ligi i pozyskać nowych kierowców. Padł pomysł otwarcia się na uzytktowników spoza SK. Chyba jest to jedyne wyjście. Ja jednak nie o tym chciałem pisać. Poruszyłem kiedyś pomysł managera. Przemyślałem sprawę i mam ogólny zarys jak mogło by to wyglądać. W ciągu kilku tygodni postaram się nakreślić ogólne zasady , na których ten manager miałby się opierać. Kwestia tylko czy takie coś by was interesowało. Od razu mówię ,że manager nie polegałby na tym ,że kto wygrywa ten ma lepszy bolid. Odbywało by się to na zasadzie testów ale tak żeby utrzymać równowagę w teamach, tzn. chcesz mieć lepszych kierowców to kosztem mniejszej ilości kasy na rozwój. Zasady nakręślę wkrótce. Prośba do Kunka jako tego co potrafi grzebać w plikach: jeśli mógłbyś to napisz co da się zmienić w plikach bolidów. Rozwój musi wpływać na parametry bolidu i żeby to zaplanować muszę mieć wiedzę co da się modyfikować. Sam spróbuję pogmerać jako ,że już mam potrzebne narzędzia ale przydała by się pomoc.
Po zakończeniu sezonu można by wersję roboczą managera przetestować w kilku wyścigach jeśli pomysł się spodoba. Mogę się zająć przygotowaniem wersji testowej managera tak aby była gotowa na zakończenie sezonu. Więcej informacji wkrótce ale jeśli nie będzie 16 kierowców to nie ma to wielkiego sensu także trzeba pomyśleć nad poszerzeniem ligi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szypeć



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 2:04, 16 Sty 2008    Temat postu:

Pomysł dobry, pod warunkiem że byłoby tak jak mówisz: dobry kierowca = gorszy bolid Smile W CTDP na pewno można zmieniać różne ustawienia silnika (np. jak szybko się nagrzewa, chłodzi itp.), masę samochodu, wingi itd. Wszystko znajduje się w 2 czy 3 plikach, kiedyś je sprawdzałem i wiem, że niektóre ustawienia jest zmienić bardzo łatwo (jak masa samochodu) ale niektóre odpowiedzielane np. za wingi to trzeba mieć już niezłe pojęcie co jak działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semai
Administrator ligi f1ctdp


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 8:24, 16 Sty 2008    Temat postu:

to moze jescze dodamy kary wagowe jak w ettc/wttc ? Razz

co od managera - pomysl cekawy jednak tu nalezaloby miec pewnosc co do efektow zmian w plikach ;]
trzeba by tez wymyslic jakas sensowna forme testow ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kunek
Administrator


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 10:35, 16 Sty 2008    Temat postu:

Jarko zgłoś się do mnie na sk@ to "opowiem" Ci jak to działało na simracing Wink

Odnośnie modyfikacji plików wpadłem niedawno na pewien pomysł, ale wtedy modyfikacja byłaby trochę ograniczona Smile

Wszyscy zaczynają na fizyce najsłabszego bolidu w stawce - załóżmy, że jest to Minardi, a potem po testach w których kierowca przejechał określoną ilość MIERZONYCH okrążeń może sobie "wykupić" fizykę lepszego bolidu - np załóżmy, że drugi od końca jest Jordan, więc wykupuje fizykę Jordana Smile

Byłoby to dość ograniczone, ale najłatwiejsze do zrealizowania technicznie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kunek dnia Śro 10:35, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Śro 13:29, 16 Sty 2008    Temat postu:

Masę i wingi znalazłem, silnik też. Na początku każdy miałby taki sam bolid więc start mają wszyscy równy. Później ci co zatrudnili tańszych kierowców mają więcej kasy na rozwój więc mają lepszy bolid. Za wygrane wyścigi i wysoką pozycje rankingową były by tylko niewiele wieksze wpływy od sponsorów niż w przypadku tych najsłabszych teamów po to żeby ci najlepsi nie odjechali pozostałym. Byłaby wtedy większa rywalizacja. Testy myślę ,że odbywały by się co 3 wyścigi z tym ,że same badania nad częściami byłyby równolegledo startów. Coś w tym stylu:
*płacisz kasę na badania i Twoi inżynierowie pracują nad daną częścią
*żeby mieli odpowiednie dane musisz przejechać odpowiednią liczbę okrążeń (w zależności od poziomu części ) w czasie oficjalnych treningów i wyścigu
*po przejechaniu tej wymaganej ilości kółek dział rozwoju przesyła gotową część i teraz trzeba ją przetestować w czasie dni testowych ( raz na 3 wyscigi)
* w czasie dni testowych testujesz części i wtedy dopiero ( wymagana ileś kółek mierzonych) część trafia do bolidu

Cel jest prosty: zmusić ludzi do jazdy w wyścigach/ testach. Raz ,że zawsze wtedy będzie więcej osób, dwa że jak ktoś pojeździ to zawsze będzie jako tako przygotowany

No i sam manager da nieco wyrównania szans + dodatkowy smaczek. Pomysłów mam dużo. Jak przeleję wszystko do kompa to wrzucę przybliżony obraz. A i dla osób uprawiających demlokę : części będzie trzeba wymieniać jak się je uszkodzi więc jaku nie urywaj spojlerówRazz Do tego proponuję określoną wytrzymałość , np. silnik : wymiana co 3 wyścigi.

ps: jak będzie przerwa w startach to będę testował co mozna zmienić w plikach i jak to wpływa na jazdę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarko48 dnia Śro 13:55, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakihno



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 14:52, 16 Sty 2008    Temat postu:

jestem za;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Pią 0:35, 18 Sty 2008    Temat postu:

Zrobiłem pierwsze testy ustawień w managerze. Zmiany dokonywane były w następujących elementach:
*przednie skrzydło
*tylnie skrzydło
*dyfuzor
*nadwozie
*zmiany środka ciężkości

Jak na razie nie modyfikowałem silnika. Tym zajmę się później.
Każdy element posiada 10 ustawień, które symbolizują 10 poziomów bolidu. Zrobiłem 3 przejazdy:
1. Bolid Renault z moda CTDP bez żadnych zmian
2. Bolid Renault z częściami na poziomie 1
3. Bolid Renault z częściami na poziomie 10

Setup ten sam, silnik nie modyfikowany.
Najszybszy przejazd miałem bolidem z częściami na poziomie 10, potem standardowym bolidem a na końcu z częściami na poziomie 1.
Jeśli chodzi o czasy to różnica między przejazdem z częściami na 10 a na 1 to około 1,5 sekundy na okrążenie. Nie jestem w stanie stwierdzić na ile te przejazdy były bezbłędne ale jechałem dość podobnie więc myślę ,że różnica jest coś koło tego. Przejazd standardowym bolidem nie ma tu znaczenia choć byłem trochę wolniejszy. Szacuję ,że to nie jest jakaś duża różnica gdyż bolid z najlepszymi częściami jest w większości zgodny parametrami z bolidem Renault. Teraz sprawa silnika. Spróbuję jeszcze pojechać na silniku z jakiegoś najgorszego teamu żeby ocenić stratę. O dziwo na silniku Minardi byłem tylko minimalnie wolniejszy. Może to kwestia tego ,że na tym setupie dość wcześnie osiągam maksymalną prędkość a różnica między silnikiem Minardi a Renault daje tylko 5 km/h różnicy natym setupie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarko48 dnia Pią 1:20, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwiot



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Pią 0:44, 18 Sty 2008    Temat postu:

A można sobie teraz ulepszać parametry i startowac w wyścigach?? Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwiot dnia Pią 0:44, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Pią 0:47, 18 Sty 2008    Temat postu:

Nie można bo manager jest dopiero w planach:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szypeć



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 1:08, 18 Sty 2008    Temat postu:

No to teraz trzeba będzie wymyślić jeszcze jakieś algorytmy na naszą gospodarkę w F1 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Pią 1:12, 18 Sty 2008    Temat postu:

Zarys już mam. Najpierw to muszę mieć oparcowane wszystkie części bo po Monzie jest długa przerwa to będę testował to na poważnie. Nie ruszałem jeszcze masy bolidu a to powinno mieć duży wpływ na osiągi. Prawdopodobie powiąże to z jakimś parametrem bo na razie są zbyt małe różnice czasowe na okrążeniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semai
Administrator ligi f1ctdp


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 1:14, 18 Sty 2008    Temat postu:

z tym,ze masa bolidow oficjalnie wynosi dla kazdego 605 kilo z kierowca ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarko48
webmaster


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Pią 1:17, 18 Sty 2008    Temat postu:

Własnie dlatego jej nie ruszałem. No ale w inny sposób nie da rady zrobić większych różnic czasowych. Poza tym FIA okresla minimalną masę a nie maksymalnąRazz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin