|
Mistrzostwa sokkera w f1
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ravix
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 18:01, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
spokojnie, po tym sezonie bedzie tak długa przerwa że jeszcze zatesknimy do F1 i od września bedzie sie znowu chciało jeździć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Nie 18:30, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Może masz rację. Na razie nawet w Cenega Cup się nie wysilam. Robię kilka mierzonych i potem czekam na rozwój sytuacji. W razie czego to zawsze się mogę poprawić. Ostatnio bardziej mi się podobają inne mody niż F1. Może gdybym jezdził wszystko off to by się odnowiła chęć do jazdy. Na razie wystarcza mi mod F3 + kilka do testów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Śro 1:07, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Wracając do pomysłów. Jak wszyscy zauważyli mistrzostwa mają coraz większe problemy z ilością startujących. Trzeba więc jeśli liga ma przetrwać zwiekszyć atrakcyjność ligi i pozyskać nowych kierowców. Padł pomysł otwarcia się na uzytktowników spoza SK. Chyba jest to jedyne wyjście. Ja jednak nie o tym chciałem pisać. Poruszyłem kiedyś pomysł managera. Przemyślałem sprawę i mam ogólny zarys jak mogło by to wyglądać. W ciągu kilku tygodni postaram się nakreślić ogólne zasady , na których ten manager miałby się opierać. Kwestia tylko czy takie coś by was interesowało. Od razu mówię ,że manager nie polegałby na tym ,że kto wygrywa ten ma lepszy bolid. Odbywało by się to na zasadzie testów ale tak żeby utrzymać równowagę w teamach, tzn. chcesz mieć lepszych kierowców to kosztem mniejszej ilości kasy na rozwój. Zasady nakręślę wkrótce. Prośba do Kunka jako tego co potrafi grzebać w plikach: jeśli mógłbyś to napisz co da się zmienić w plikach bolidów. Rozwój musi wpływać na parametry bolidu i żeby to zaplanować muszę mieć wiedzę co da się modyfikować. Sam spróbuję pogmerać jako ,że już mam potrzebne narzędzia ale przydała by się pomoc.
Po zakończeniu sezonu można by wersję roboczą managera przetestować w kilku wyścigach jeśli pomysł się spodoba. Mogę się zająć przygotowaniem wersji testowej managera tak aby była gotowa na zakończenie sezonu. Więcej informacji wkrótce ale jeśli nie będzie 16 kierowców to nie ma to wielkiego sensu także trzeba pomyśleć nad poszerzeniem ligi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szypeć
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 2:04, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Pomysł dobry, pod warunkiem że byłoby tak jak mówisz: dobry kierowca = gorszy bolid W CTDP na pewno można zmieniać różne ustawienia silnika (np. jak szybko się nagrzewa, chłodzi itp.), masę samochodu, wingi itd. Wszystko znajduje się w 2 czy 3 plikach, kiedyś je sprawdzałem i wiem, że niektóre ustawienia jest zmienić bardzo łatwo (jak masa samochodu) ale niektóre odpowiedzielane np. za wingi to trzeba mieć już niezłe pojęcie co jak działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Semai
Administrator ligi f1ctdp
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 8:24, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
to moze jescze dodamy kary wagowe jak w ettc/wttc ?
co od managera - pomysl cekawy jednak tu nalezaloby miec pewnosc co do efektow zmian w plikach ;]
trzeba by tez wymyslic jakas sensowna forme testow ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kunek
Administrator
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 10:35, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jarko zgłoś się do mnie na sk@ to "opowiem" Ci jak to działało na simracing
Odnośnie modyfikacji plików wpadłem niedawno na pewien pomysł, ale wtedy modyfikacja byłaby trochę ograniczona
Wszyscy zaczynają na fizyce najsłabszego bolidu w stawce - załóżmy, że jest to Minardi, a potem po testach w których kierowca przejechał określoną ilość MIERZONYCH okrążeń może sobie "wykupić" fizykę lepszego bolidu - np załóżmy, że drugi od końca jest Jordan, więc wykupuje fizykę Jordana
Byłoby to dość ograniczone, ale najłatwiejsze do zrealizowania technicznie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kunek dnia Śro 10:35, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Śro 13:29, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Masę i wingi znalazłem, silnik też. Na początku każdy miałby taki sam bolid więc start mają wszyscy równy. Później ci co zatrudnili tańszych kierowców mają więcej kasy na rozwój więc mają lepszy bolid. Za wygrane wyścigi i wysoką pozycje rankingową były by tylko niewiele wieksze wpływy od sponsorów niż w przypadku tych najsłabszych teamów po to żeby ci najlepsi nie odjechali pozostałym. Byłaby wtedy większa rywalizacja. Testy myślę ,że odbywały by się co 3 wyścigi z tym ,że same badania nad częściami byłyby równolegledo startów. Coś w tym stylu:
*płacisz kasę na badania i Twoi inżynierowie pracują nad daną częścią
*żeby mieli odpowiednie dane musisz przejechać odpowiednią liczbę okrążeń (w zależności od poziomu części ) w czasie oficjalnych treningów i wyścigu
*po przejechaniu tej wymaganej ilości kółek dział rozwoju przesyła gotową część i teraz trzeba ją przetestować w czasie dni testowych ( raz na 3 wyscigi)
* w czasie dni testowych testujesz części i wtedy dopiero ( wymagana ileś kółek mierzonych) część trafia do bolidu
Cel jest prosty: zmusić ludzi do jazdy w wyścigach/ testach. Raz ,że zawsze wtedy będzie więcej osób, dwa że jak ktoś pojeździ to zawsze będzie jako tako przygotowany
No i sam manager da nieco wyrównania szans + dodatkowy smaczek. Pomysłów mam dużo. Jak przeleję wszystko do kompa to wrzucę przybliżony obraz. A i dla osób uprawiających demlokę : części będzie trzeba wymieniać jak się je uszkodzi więc jaku nie urywaj spojlerów Do tego proponuję określoną wytrzymałość , np. silnik : wymiana co 3 wyścigi.
ps: jak będzie przerwa w startach to będę testował co mozna zmienić w plikach i jak to wpływa na jazdę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jarko48 dnia Śro 13:55, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakihno
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 703
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Śro 14:52, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
jestem za;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Pią 0:35, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem pierwsze testy ustawień w managerze. Zmiany dokonywane były w następujących elementach:
*przednie skrzydło
*tylnie skrzydło
*dyfuzor
*nadwozie
*zmiany środka ciężkości
Jak na razie nie modyfikowałem silnika. Tym zajmę się później.
Każdy element posiada 10 ustawień, które symbolizują 10 poziomów bolidu. Zrobiłem 3 przejazdy:
1. Bolid Renault z moda CTDP bez żadnych zmian
2. Bolid Renault z częściami na poziomie 1
3. Bolid Renault z częściami na poziomie 10
Setup ten sam, silnik nie modyfikowany.
Najszybszy przejazd miałem bolidem z częściami na poziomie 10, potem standardowym bolidem a na końcu z częściami na poziomie 1.
Jeśli chodzi o czasy to różnica między przejazdem z częściami na 10 a na 1 to około 1,5 sekundy na okrążenie. Nie jestem w stanie stwierdzić na ile te przejazdy były bezbłędne ale jechałem dość podobnie więc myślę ,że różnica jest coś koło tego. Przejazd standardowym bolidem nie ma tu znaczenia choć byłem trochę wolniejszy. Szacuję ,że to nie jest jakaś duża różnica gdyż bolid z najlepszymi częściami jest w większości zgodny parametrami z bolidem Renault. Teraz sprawa silnika. Spróbuję jeszcze pojechać na silniku z jakiegoś najgorszego teamu żeby ocenić stratę. O dziwo na silniku Minardi byłem tylko minimalnie wolniejszy. Może to kwestia tego ,że na tym setupie dość wcześnie osiągam maksymalną prędkość a różnica między silnikiem Minardi a Renault daje tylko 5 km/h różnicy natym setupie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jarko48 dnia Pią 1:20, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwiot
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: Pią 0:44, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
A można sobie teraz ulepszać parametry i startowac w wyścigach??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwiot dnia Pią 0:44, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Pią 0:47, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Nie można bo manager jest dopiero w planach:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szypeć
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 1:08, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
No to teraz trzeba będzie wymyślić jeszcze jakieś algorytmy na naszą gospodarkę w F1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Pią 1:12, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Zarys już mam. Najpierw to muszę mieć oparcowane wszystkie części bo po Monzie jest długa przerwa to będę testował to na poważnie. Nie ruszałem jeszcze masy bolidu a to powinno mieć duży wpływ na osiągi. Prawdopodobie powiąże to z jakimś parametrem bo na razie są zbyt małe różnice czasowe na okrążeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Semai
Administrator ligi f1ctdp
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 1:14, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
z tym,ze masa bolidow oficjalnie wynosi dla kazdego 605 kilo z kierowca ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarko48
webmaster
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: Pią 1:17, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Własnie dlatego jej nie ruszałem. No ale w inny sposób nie da rady zrobić większych różnic czasowych. Poza tym FIA okresla minimalną masę a nie maksymalną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|